می گویند یک میز با قاعده مقدماتی قدم برای داشتن یک ذهن خلوت است. چنانچه شما هم برای انجام کارهایتان داخل محل فقره دستخوش مشکل شده اید، نگاهی بوسیله دوره تان بیندازید. آیا فضای کارتان به غصه ریخته است؟

برابر تحقیقی که تو مجلهٔ Journal of Neuroscience» منتشر شده، داشتن میزی نامرتب علاوه بر ایجاد ظاهری نامطبوع، می تواند داخل تمرکز و پردازش اطلاعات شما همچنین اختلال ایجاد یواش. تا زمانی که انگیزه و تداوم داشته باشید، مرتب کردن میز، کاری سهل و بنیانی تیز از آن باارزش بوسیله حساب می آید. با این ۲۰ طرز ساده مقدمه کنید تا میزی منظم داشته باشید و وافر زود از فضای باز، حافظه آزاد و خلاقیت بیشترتان لذت ببرید.

حتما بخوانید:چگونه منظم باشیم؟نظم در زندگی و ۱۵ نکته برای پیاده سازی آنخودنظم دهی؛ چطور اهداف بلندمدت مان را فدای لذت های کوتاه مدت نکنیم؟

متلاطم ریختگی با تمرکز شما در تعارض است و باعثاسترس، بیم و احساس لواط می شود. به عبارت دیگر، باید چنین وضعیتی را از بین ببرید. ولی گاهی که بوسیله این طور به هم ریختگی نگاه می کنید، مرتب کردن آن همچنین غیرممکن به دید می رسد. خوشبختانه، برخلاف چیزی که در نگاه اول به چشم می آید، با قاعده کردن و حفظ کردن نظم میز، فقره طاقت فرسایی نیست. ۱. یک فضای انحصاری بسازید

احتمالا هرروز با خود چیزهایی به محل فقره می آورید و باید آنها را جایی بگذارید. با این حال، به جای شلوغ کردن میزتان با کیف دستی، کیف پول، موبایل خواه کلیدهایتان، محل خاصی را برای این وسایل ضروری (که معمولا تنها باعث بی نظمی هستند) داخل دیدن بگیرید. حتی بهتر است، هر زمان که امکان داشت، موبایل تان را بیرون از دید راحتی دهید تا حواس تان هنگام حکم کمتر پرت شود. ۲. کامپیوترتان را غم مرتب کنید

شاید میز کارتان کاملا معقول و با قاعده باشد و هر مینیمالیست (افرادی که بوسیله میسر گرایی علاقه دارند) سختگیری را مفتخر کند، اما ورق کامپیوترتان پر از فایل ها و اسناد دسته بندی نشده و تو در تو باشد. پس باید حواس تان به این بخش هم باشد. بوسیله اندوه سبک های دیجیتالی نیز نوعی بی نظمی محسوب می شوند و زمانی که به تمرکز نیاز دارید، حسابی حواس تان را پرت می کنند. حداقل هفته ای یک بار، فایل های بی استفاده را از دسکتاپ تان پاک کنید. برای فایل های مرتبط، فولدرهای منظم بسازید تا صفحه نمایش تان ساده و دلپسند شود. حتما بخوانید: چطور پوشه های کامپیوترمان را مرتب نگه داریم؟ ۳. پاکسازی کنید



احتمالا نیازی به گفتن نباشد، ولی اگر می خواهید میزتان را مرتب کنید، باید پاکسازی ارتکاب دهید. سراغ تک مورد اسباب روی میزتان بروید و از خودتان بپرسید آیا واقعا به این وسیله نیاز دارید یا نه. افزار موردنیاز را نگه دارید و غیرضروری ها را دور بریزید. با خودتان صادق باشید: منوی بیرون به خشکی امدن رستورانی که به تازگی تعطیل شده اصلا جزو وسایل ضروری نخواهد بود. این کار را بوسیله نحو احسن ادا دهید و بوسیله زودی شاهد تغییرات مثبت و خوبی روی میز کارتان خواهید وجود. ۴. میزتان را روزانه پاکیزه کنید

در پایان روز و پیش از ترک محل کار، زمانی را بوسیله تمیز کردن میزتان اختصاص دهید. با ایفا این کار، چیزهای اضافی ای را که روی میز گذاشته اید، دور می ریزید و بامداد روز پس ازآن با میزی تروتمیز روبه رو خواهید شد. ۵. هر کاری را بوسیله نوبت ایفا دهید

شاید فکر کنید که در اجرا چند حکم همزمان (multitasking) خبره هستید، اما حقیقت کار این است که فرضیهٔ انجام چند کارِ همزمان تقریبا غیرممکن است. به جای جدیت کردن و شکست خوردن، تمرکزتان را روی یک کار بگذارید. برای کم کردن هرچه بیشتر بی نظمی، دستور دهید تنها همان کارگر که مشغول انجامش هستید فضای میزتان را بوسیله خودش خاص دهد و هر چیز دیگری را به خشکی امدن بگذارید. ۶. مدارک تان را اسکن کنید

می خواهید از شر خروارها کاغذی که میزتان را اشفته کرده اند، خلاص شوید؟ آنها را به نسخهٔ دیجیتالی تغییر کنید. بهتر است هر چیزی را که به نسخهٔ فیزیکی آن احتیاج ندارید، به نسخهٔ دیجیتالی تبدیل کنید. فایل ها را به صورت PDF ذخیره کنید. حالا خیلی راحت می توانید هر مدرکی را که نیاز دارید، به فراغت مشهود کنید. حتی مدارکی را هم که به نسخهٔ فیزیکی آن نیاز دارید، اسکن کنید، اما به ظهر فضای بایگانی تو محل کارتان بخاطر آنها باشید؛ چرا که احتمالا بوسیله ندرت به آنها نیاز خواهید داشت. ۷. از سیستم Two-Tray استعمال کنید

بوسیله جای قرار اعطا کردن کوهی از کاغذها درون حوالی میز، از جهیز Two-Tray (دو سینی یا دو جعبه) برای زیبایی دهی به کاغذهایتان استعمال کنید. یک سینی را خصوصی کاغذهای جدید که هنوز باید روی آنها کار کنید درون نظر بگیرید. سینی دیگر را برای کاغذهایی که تجسس شده اند و باید دسته بندی خواه بوسیله جای دیگری نقل مکان شوند، در نظر بگیرید. ۸. کارهای تان را هرچه زودتر انجام دهید

یک عادت برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها این است که اگر مفید کمتر از ۲ دقیقه زمان از شما می گیرد، بلافاصله آن را عمل دهید. بوسیله همین منوال، اگر کاری را برعهده دارید که ناچیز از ۱۵ دقیقه می توانید آن را بوسیله ته رسانید، بلافاصله آن را اجرا دهید. پروژه تان را هر چه زودتر بوسیله انتها برسانید تا تیمار از دیدن فیزیکی و هم روانی، بار آن از روی دوش تان برداشته شود. هرچه زودتر مستمری تان را انجام دهید، زودتر به تمرکز حواس می رسید و زودتر میز کار ساکت تری خواهید داشت. ۹. دیجیتالی شوید



سعی کنید بیشتر از تقویم دیجیتالی تلفن همراه تان برای پیگیری پروژه ها، یادداشت ها و یادآوری ها استفاده کنید. وقتی به دیجیتالی کردن کارها و برنامه هایتان سر کنید، کمتر بوسیله کاربرد از کاغذ پیغام های چسب دار نیاز خواهید داشت و در خراج میز حکم معقول تازگی داخل انتظارتان خواهد بود. ۱۰. یک دفترچه پیغام تمهید کنید

داخل واقعیت، شاید همه چیز را نتوان به تلفن همراه منتقل کرد. بنابراین بهتر است یک پیش نویس مطلب تهیه کنید و برخی یادآوری ها و عده ها را در آن مطلب کنید. شاید اضافه کردن یک وسیلهٔ متاخر به میز کارتان بر خلاف آنچه باشد تا به حال گفته شد، ولی این چرک نویس می تواند همهٔ ایده ها و اطلاعات بنیانی را به رخ یکپارچه در آورد تا از ابداع بی نظمی روی میزتان جلوگیری شود. ۱۱. دسته بندی بر ماخذ اهمیت

بهینه شیوه بخاطر گروه بندی، مرسوم نظر قرار دادن ابهت وسایل است. وقتی می خواهید وسایل روی میزتان را گروه بندی کنید، از خودتان بپرسید که بوسیله هر وسیله چقدر احتیاج خواهید داشت. اگر آن وسیله کاربرد یدکی ندارد، آن را جایی دورتر از ادوات ضروری تان استراحت دهید. ۱۲. یک سطل زباله تهیه کنید



داخل نزدیکی یا زیر میزتان یک سطل خاکروبه استراحت دهید. این سطل فراغت است دوست خوب جدیدتان باشد. بلافاصله پس از اینکه چیزی روی میزتان قرار گرفت که به آن نیازی نداشتید، آن را در سطل بریزید. هر چه خرت وپرت ها بیشتر شود، بیشتر به این کار طریق خواهید کرد و تقریبا ابد این فقره را انجام خواهید داد. برای نتیجهٔ بهتر، می توانید یک جعبهٔ خصوصی بازیافت کوچک نیز تهیه کنید تا بلافاصله کاغذهای باطله را در آن بریزید. از هر دوِ این سطل ها به خوبی استفاده کنید تا میز کار با قاعده و خلوتی داشته باشید. حتما بخوانید: فواید اهمیت دادن بوسیله سطل آشغال! ۱۳. کابل ها را ببندید

بی نظمی عزب به وسایل روی میز محدود نمی شود؛ چیزهایی که زیر خواه پشت میز فراغت می گیرند همچنین می توانند بی نظمی ایجاد کنند. اگر گروهی از سیم ها به چشم تان می آید، احتمالا موجب حواس پرتی تان خواهد شد. بخاطر کاهش حواس پرتی، کابل ها و سیم ها را با مسدود کمربندی ببندید و آنها را از جلوی دیدتان دور کنید. ۱۴. وسایل الکترونیکی را دور کنید

احتمالا نیازی نیست که مودم اینترنت را روی میزتان قرار دهید و چشمک کوفتن چراغ هایش را تماشا کنید. وسایل این چنینی را مادون میز خواه درون یک کشو فراغت دهید تا میز فرمان دل پذیرتر با حواس پرتی کمتری داشته باشید. ۱۵. خودکار و مدادهایی را که استفاده نمی کنید، دور بیندازید

مداد و خودکارهای روی میزتان می توانند مفرط ساده روی غم تلنبار شوند. ومی ندارد خودکاری را که زیاد از یک سال از بی آب شدنش می گذرد، روی میزتان نگه دارید. تقلا کنید بسیار از دو مداد و دو خودکار نداشته باشید. این حکم خیر عزب موجب کم شدن بی نظمی می شود، بلکه دیگر نسبت به قرض دادن اسباب تان به همکارتان که هیچ ثانیه ادوات کیش گرفته را پس نمی دهد، با دست ودلبازی اقدام نخواهید کرد. ۱۶. یک جایگاه شارژ بسازید

در یک دنیای ایده آل، شما قادر خواهید وجود یکی از کشوهای میزتان را به محلی برای قرار اعطا کردن تلفن همراه، هدفون ، باتری های زاپاس و دیگر وسایلی که روزانه با خود محموله می کنید، تبدیل کنید. اما اگر این امر امکان پذیر نیست، یک رله شارژ قفا مانیتورتان امین کنید و این وسایل را خارج از دید (و خارج از حافظه تان) راحتی دهید. ۱۷. میزتان را مدخل بندی کنید

به احتمال زیاد، بیشتر زمان در محل کارتان را داخل حال مصرف از کامپیوتر هستید، ولی بهتر است جایی روی میزتان بخاطر کارهای غیرکامپیوتری نیز داخل دید بگیرید. مثلا می توانید بوسیله جای شلوغ کار کردن محیط پیرامون کامپیوترتان و ایجاد بی نظمی، میز را بخش بندی کنید و برای شهید در یک حصه تاریخ بخوانید، به تجسس پروژه هایتان بپردازید و خواه سیاهه کارهای روزانه خود را مرور کنید. ۱۸. کاغذها را روزانه دسته بندی کنید

در پایان روز، تمام کاغذهایتان را بی شمار سریع مرور کنید. پیش از خارج شدن از محل کار، کاغذهایتان را بررسی کنید و هر کدام که نیاز به اسکن، قسمت قسمت کردن بندی یا دور انداختن دارند، فرمان لازم را انجام دهید. این نکته از آن دسته کارهاست که داخل ابتدا بیش ابکی به نظر می رسد، ولی به مرور زمان، داخل کم از ۵ دقیقه قادر خواهید بود این فقره را ادا دهید و عادت متاخر برای حفظ نظم میزتان را در خود بوسیله وجود آورید. ۱۹. افزار اداری را دور نگه دارید

اگر از ست رومیزی برای نگهداری اسباب اداری مصرف می کنید، معارفه بدی برایتان داریم؛ تا اینکه در چنین حالتی، احتمالا با بی نظمی بصری روبه رو می شویم. اگر مقدور است، درون یکی از کشوهای میز جایی برای قرار دادن اسباب اداری، به خصوص آن هایی که کمتر استفاده می شوند، در نظر بگیرید. نظام دهنده های کشو راه بسیار مناسبی برای نیکو کردن و پیدا کردن آسان خیس ادوات هستند. ۲۰. هفته ای یک بار یک تمیزکاری عمده انجام دهید



هفته ای یک بار، تمام کاغذها و دورریختنی هایی را که از چشم تان دور مانده، بررسی کنید. افزار اداری که از جایشان خارج شده، پوشه هایی که جابه جا شده اند یا فایل های داخل کامپیوترتان را مرتب کنید. هرچه درون طول هفته این امر را بیشتر ارتکاب دهید، زمان کمتری صرف آن خواهید کرد.

نظر شما دربارهٔ این راهکارها چیست؟ آیا با انجام این کارها می استعداد میز کار مرتبی داشت؟ بشاش می شویم روش هایی را که برای حفظ نظم میز کارتان بوسیله فقره می برید، با ما داخل میان بگذارید.

کاربردی ترین متاع تزیین دهنده منزل را بشناسید. در امتداد بخوانید: مسرور بودن در هوا فرمان با ۳۳ نکته انگیزه حصه

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رازهای موفقیت موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و محک مداوم آنها نیست

مشاهده محصول مقالات صوتی کتاب الکترونیکی از سیر تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده محصول

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها