اگر به سئو دلبستگی دارید یا به دنبال راهی برای بهبود رتبه ی سایت خود داخل موتورهای ضربان وجو بوده اید، مطمئنا نام وب سایت Moz را شنیده اید. Moz یک شرکت نرم وسایل بوسیله نشانی خدمات است که در بنیان ی کند افزارهای بازاریابی و تحلیل بازاریابی کسب وکارها فعالیت می یواش. علاوه براین، تقدیر بلاگ این وب سایت لبالب از نکته های آموزشی و کاربری در تک بهبود سئوی سایت است و درواقع یکی از استارتاپ هایی است که از استراتژی بازاریابی محتوا برای جلب خریدار استفاده می نرم.

استارتاپ Moz در سال ۲۰۰۴ توسط نابکار فیشکین و گیلیان موسیگ بوسیله عنوان شرکت خدمات مشاوره بنیان گذاری شد و تو سال ۲۰۰۸ فعالیت خویشتن را بوسیله سمت ترقی ی نرم افزارهای بهترین سازی موتورهای جست وجو یا همان سئو تغییر داد. میلیون ها بازاریاب دیجیتال از بکلی دنیا تو هیئت قانونگذاری های آنلاین وب سایت Moz حضور دارند و همچنین ابزارهای مختلف مرتبط با بازاریابی داخل این وب سایت عرضه می شود.

ابزارهایی مانند جستجوی کلمات کلیدی، تاسیس لینک و سئوی سایت از جمله خدماتی است که Moz ارائه می دهد تا باهم اتحاد کردن ها رویت بهتری از عملکرد سایت خویشتن داشته باشند و بتوانند رتبه ی خود را گشایش دهند. امکانات اولیه ی این وب سایت رایگان است اما بازاریابان صنف ای برای مدیریت بهتر و دقیق نم وب سایت و انتزاع آن باید مبلغی را ماهانه بابت استعمال از خدمات Moz پرداخت کنند.



وب سایت Moz، کار خویشتن را در سال ۲۰۰۴ و با نام نخستین ی SEOmoz آغاز کرد. شرکت درون سال ۲۰۰۷ درون دور اول تنخواه گذاری ۱/۱ میلیون دلار تنخواه جذب کرد و داخل سال ۲۰۱۲ نیز قاهر شد داخل دور دیگر، سکه ۱۸ میلیون دلار سرمایه جذب یواش. Moz درون سال ۲۰۱۲ استارتاپی به معروفیت فالوئرونک (Followerwonk)، ابزاری برای جست وجو، فیلتر و مدیریت سرنوشت تذکره توییتر را بوسیله همراه سایر ابزارهای مدیریت و تفریق توییتر خریداری کرد. SEOmoz پس ازآن از چند سرمایه گذاری دیگر در سال ۲۰۱۳ شهرت خویشتن را بوسیله Moz تغییر انصاف.

فیشکین با استفاده از بینش منحصربه فرد خود داخل مورد توضیحات متا و کلمات کلیدی لمحه اهتزاز (کلمات کلیدی طولانی یعنی عبارات کلیدی متشکل از سه واژه یا بیشتر) معاون اضافی به بهبود رتبه بندی سایت ها کرد و اشتهار خویشتن را در زمینه ی سئو و بازاریابی دیجیتال صلاحیت دار کرد. اما برخلاف اعتقاد اکثریت، توفیق در دنیای کسب وکار، سلامت رسیده او را وجهه نکرد و او به مدت چند سال به ملالت مبتلا شد.

Moz در سال هایی که فیشکین مجروح بود، ۵۰ درصد نمو کرد و میلیون ها دلار درآمد داشت؛ ولی بنیان گذار آن متوجه شد حال روحی، هیچ ارتباطی با موفقیت شرکت ندارد و غرض گرفت استارتاپ دیگری را راه اندازی کند. او برای اینکه احساس آزادی و انعطاف پذیری بیشتری را تجربه کند، تصمیم گرفت استرس و فشار ناشی از اسلوب اندازی یک کسب وکار جدید را دوباره تجربه کند و استارتاپی به معروفیت اسپارک تورو گونه اندازی کرد. درون ادامه، مدخل هایی از مصاحبه ی او با مجله ی Foundr را در مورد احساساتی که خلال این سال ها تجربه کرد و دلایلی که بخاطر ترک مشارکت و وضع اندازی استارتاپ جدید داشت، می خوانیم.



نیتان: سؤال مقدمه من از همگی ی کارآفرینان این است که کار خویشتن را چگونه آغاز کردید؟

رند: خودم آن را بوسیله وجود آوردم. هر دو شغلی که داخل دوران مبصر سالی داشتم را خودم بوسیله وجود آوردم و فکر می کنم بسیاری از کارآفرینان دیگر نیز حکم خویشتن را این طرز آغاز کرده اند.

نیتان: م عالی. تو حال مجهز چه کاری ادا می دهید و چگونه به اینجا رسیدید؟

رند: غلام همکاری Moz را چندین سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۳ و بوسیله عنوان یک بلاگ بنیاد گذاری کردم. Moz ابتدا به عنوان یک شرکت مشاوره و بعد به نشانی یک تصرف وکار نرم افزاری مطرح شد و داخل چند دوره، تنخواه دریافت کرد. تا اینکه من و دیگر حزن بنیان گذار Moz تصمیم گرفتیم از شرکتی که شالوده گذاری کرده ایم، خارج شویم و استارتاپ دیگری به شهرت اسپارک تورو (SparkToro) را ماخذ گذاری کنیم. من داخل حال حاضر بوسیله نشانی مدیرعامل استارتاپ اسپارک تورو فعالیت می کنم.

نیتان: قبل از اینکه وارد جزئیات کسب وکار جدید شویم، بخشی تو تک آخرین کتابی که نوشته اید، صحبت کنیم. لطفا کمی بیشتر داخل مورد کتاب گم شده و بنیان گذار» و ادبیات آن برایمان بگویید.

رند: بله کتاب غلام به تازگی منتشر شده است. من داخل این کتاب داخل مورد گپ های مخصوص بین مبنا گذاران استارتاپ و چالش هایی که در طول سطر امتحان می کنند، تصنیف ام. این تاریخچه بسیار ساطع است و درون تک نکات بازاریابی و همچنین استخدام نیروهای جدید توضیح می دهد. من در این کتاب هم تو مورد نکات و استراتژی های مثبتی که جواب می دهند و بی آرامی در تک نکاتی که بخاطر ما جواب نداده اند و همچنین ساختار تیم و تعیین اهداف تصرف وکار گپ کرده ام.

این کتاب برای افرادی است که عاطفه تنهایی می کنند؛ کسانی که کسب وکاری را راه اندازی کرده اند یا حتی محصولی بی نظیر بوسیله راسته نمایش کرده اند. کتاب گم شده و زمینه گذار برای کسانی است که دربرابر چالش ها احساس بیم و درماندگی و تا اینکه احساس ملالت می کنند. می خواستم آن ها بدانند که در این دست خط عزب نیستند و همه ی ما به نوعی این احساسات را تجربه کرده ایم.



نیتان: ما خودمان از خدمات وب سایت Moz و Whiteboard (مجموعه ی محتواهای ویدئویی وب سایت Moz) استفاده کرده ایم. ما همیشه ویدئوهای شما را نگاه می کردیم تا تو تک اصول سئو معلومات کسب کنیم. شما به طور عمومی اعلام کردید که در طول مدیریت استارتاپ خویشتن مشکلات اضافی داشتید و تا اینکه افسردگی را تجربه کردید. لطفا کمی درون این مورد بیشتر توضیح دهید.

نابکار: بله حتما. یکی از موضوعات جالب کارآفرینی این است که روزهای پر اب از رویت روحی وما ارتباطی با روزهای ابکی موثر ندارند. غلام در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مکدر شده بودم و این دقیقا همان زمانی بود که Moz هر سال ۵۰ درصد رشد علنی می کرد و یکی از سرمایه گذاران گفته بود استارتاپ ما یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین باهم اتحاد کردن های آن زمان است.

ما میلیون ها دلار درآمد داشتیم، هزاران مشتری از ما بیع می کردند و شهرت خوبی کسب کرده بودیم و به همین دلیل می دانم عملکرد بد شرکت، دلیل رنجش بن گذار آن نمی شود. هر کارآفرینی در طول مسیر ممکن است انگیزه ی خویشتن را از مشت بدهد، صبح ها هیچ دلیلی برای مخبر شدن نداشته باشد و شب ها بوسیله دلیل قلق و تنگ کردن و هجوم افکار مختلف نتواند بخوابد؛ این موضوع هیچ ارتباطی با عملکرد شریک ندارد. گاهی اوقات همه چیز در اداره ی مشارکت خوب پیش می جوی اما کارآفرین شرایط فکری خوبی ندارد و این کاملا طبیعی است. همه ی کارآفرینان چنین حسی را تجربه کرده اند و عزب نیستند. فکر می کنم در چنین شرایطی، حس تنهایی و اینکه فکر کنیم هیچگاه کس ما را درک نمی کند، بسیار سخت است.

نیتان: بله، اغلب انسان گمان می کنند چنانچه وضعیت شرکت خوب باشد، بنیان گذار آن نیز باید احساس خوبی داشته باشد.

ارقه: بله، غلام در این چند ماهی که از اول تصرف وکار متاخر می گذرد، بیشتر عاطفه شادی می کنم. شرکت هنوز نوپا است درحالی که چنین احساسی را در انبازی Moz نداشتم. فکر می کنم احساس کنترل و آزادی روی انتخاب مقصد و انعطاف پذیری است که باعث خوشحالی غلام می شود. با اینکه شرکت جدید حداقل به ۱۰ سال امر نیاز دارد و از هر ۱۰ شرکت استارتاپی تکنولوژی ۹ مورد شکست می خورند، اما غلام احساس بهتری نسبت بوسیله گذشته دارم.

نیتان: پس دلیل اینکه از Moz خارج شدید، همین بود؟

رند: بله، من با اعضای هیئت مدیره، تنخواه گذاران و بعضی از مدیران اجرایی صحبت کردم و آن ها طبق بودند که وضعیت روحی و انرژی احساسی من برای کسب وکار خوب محو و برای رفع این مشکل باید تغییراتی در روانی کاری خود بدهم. درنتیجه تصمیم گرفتم از موقعیت شغلی کنار بروم و مدیر ارشد عملیات را به نشانی مدیرعامل شرکت انتخاب کنم.

افسردگی باعث شد غلام چنین تصمیمی بگیرم. مطمئنا راه حل های دیگری بخاطر محلول این مشکل وجود داشت اما در آن شرایط نحو بهتری به ذهنم نرسید. تو حال فراهم از تصمیمی که خمود ام، اندکی پشیمان هستم، ولی بیماری های مسئله روی منطق انسان تأثیر می گذارند.

نیتان: ممنون از اینکه همه چیز را درنهایت صداقت بیان کردی. پس ازآن از ترک Moz چه اتفاقی افتاد؟

رند: من حدود چهار سال پس ازآن از این ماجرا، تیم را همراهی کردم. تو این مدت، رشد همکاری کمی پایین آمد و مخالفت در برخی امور مشارکت کار را بوسیله جایی رساند که متوجه شدیم دیگر نمی توانیم بیش از این با غصه همکاری داشته باشیم. درون این شرایط، انفراد که مدیرعامل نیست، باید شرکت را صرفنظر کند و این دقیقا همان اتفاقی است که برای غلام رخ داد.



نیتان: اکنون در فداکار امور شریک شدن فعال هستید خواه به طور کامل خارج شدید؟

نابکار: نه، من هنوز اندوه رئیس هیئت مدیره ی مشارکت و ارشد ترین سهام دار شرکت هستم، اما فعالیت هر روزه در شرکت ندارم.

نیتان: بسیار عالی. لطفا قدری در مورد استارتاپ جدید اسپارک تورو و کار آن توضیح دهید.

رند: اینکه تصرف وکار جدیدی را آغاز کنیم و مجبور شویم استرس و ضیق را مجدد تجربه کنیم، شاید دیوانگی به نظر برسد. اما از اینکه فرصت دوباره ای بخاطر این حکم داشتم، اضطراب زده بودم و شاید بخشی از آن به فرصت های موجود درون بازار و ساختن محصولی تپش انگیز مربوط باشد و من دوست داشتم خودم را بوسیله دنیا مدلل کنم.

نیتان: شما همدستی موفقی را بنیان گذاری کردید، در بازاریابی محتوا بی همانند هستید، برند شخصی دارید و کتاب موفقی را به بازار عرضه کرده اید. چرا فکر می کنید خودتان را بیشتر از این باید به دنیا مدلل کنید؟

رند: توضیح اعطا کردن این موضوع پر اب است اما فکر می کنم این حس از مدت ها پیش تو عمر غلام بوده و بوسیله من انگیزه می دهد و فکر می کنم برهان اصلی اینکه کارآفرین شدم، همین موضوع باشد. کمی از این تصادم شاید ثابت کردن توانایی هایم به گیتی باشد، اما بخش دیگر آن مربوط به خودم است؛ به اینکه بخواهم به خودم ثابت کنم که می توانم.

نیتان: هدف از ساختن Moz این بود که نرم افزاری بخاطر کمک به بازاریابان، متخصصان روابط عمومی و کارآفرینان منیع کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشند. استارتاپ جدید داخل چه زمینه ای کار می کند؟ آیا می توانید در مورد ثمر آن با ما گفتگو کنید؟

ارقه: البته که می توانم؛ غلام مدیرعامل مشارکت هستم ولی ما هنوز به کود ی بتا نرسیده ایم. ما داخل حال نقشه کشی محصول، آزمایش و ارزیابی هستیم تا برای مشخصات آن تصمیم بگیریم. بین ۶ تا ۹ ماه دیگر، نسخه ی بتای میوه آماده می شود و ما آن را معرفی خواهیم کرد. هنوز راه اضافی داریم ولی برای ارتکاب آن م هیجان زده هستیم.

نیتان: آیا بخاطر استارتاپ متاخر هم سرمایه جذب می کنید؟ یا برنامه ی دیگری دارید؟

رند: خیر، مطمئنا قصد چنین موثر را نداریم. حداقل بین چهار تا پنج سال آینده، اراده چنین کاری را نداریم. شاید در تمام مدت، تنخواه گذار مناسبی فاش شود و راضی به انجام این کار شویم، اما در حال حاضر هیچ تصمیمی برای جذب سرمایه نداریم.



نیتان: نکته ی جالب دیگری که در کتاب بوسیله آن رمز کردید، این است که سیلی اما استارتاپ ها را به انجام کارهای غیرمعقول وسوسه می درنگ. لطفا اندکی بیشتر تشریح دهید.

رند: بله، فکر می کنم یکی از بزرگ ترین مشکلات اتیکت استارتاپی سیلی ولی این است که یک طرح بنیانی را مطرح می درنگ و همه باید از آن انقیاد کنند خواه حداقل وحی بگیرند. همین موضوع باعث می شود مردم بکلی جهان، فرهنگ استارتاپی سیلی اما را با کامل وجود باور داشته باشند.

سیلی ولی این فکر کردن را تو کارآفرینان ایجاد می یواش که باید استارتاپی مثل سایر استارتاپ ها داشته باشند. به عنوان شهید باید شبیه بوسیله گوگل، فیسبوک، دراپ باکس، ایر بی اندبی یا اوبر باشند. مردم این موضوع را مانوس دارند و می خواهند شبیه یونیکورن ها یا شرکت های میلیارد دلاری شوند. این موضوع همگی کارآفرینان را کوچکتر تأثیر استراحت می دهد، حتی شرکت هایی که نمی خواهند مانند استارتاپ های سیلی ولی باشند.

نیتان: خلق یک کسب وکار ارشد به سرمایه احتیاج دارد و گفتید که در حال مهیا نمی خواهید سرمایه جذب کنید. پس چه دستور کار ای برای رشد دارید و چگونه می خواهید تو بازار رقابت کنید؟

ارقه: خاطر می کنم پاسخ این سؤال، به محصولی که تولید می شود، بستگی دارد. اگر ثمر تولیدی پرسود بوده اما رشد قدری داشته باشد، از طرفی چنانچه بتواند مشتری های مورد نظر را به جای ۱۸ ماه تو ۶ ماه جذب کند، پس همگی ی تلاش کسب وکار باید روی این موضوع گذاشته شود؛ حتی اگر همگی بگویند کاری که انجام می دهید اشتباه است و باید حکم متفاوتی ارتکاب دهید. اگر به محصول خود ایمان دارید، بوسیله دست افزار سایرین شنوایی ندهید.

من تو کتاب خویشتن داخل تک اسطوره های دنیای استارتاپی و مشکلاتی مختلفی که Moz با آن ها روبه رو شده است، صحبت کرده ام. من درون این کتاب توضیح داده ام که چرا پس ازآن از جدایی ما از شرکت، آویشن بازاریابی عملکرد نیکوکاری نداشت. جالب اینجا است که بعد از کاهش هزینه ی دعوت مشتری، تعداد خریدار های جذب شده و همچنین تعداد بازدیدکنندگان و تغییر شدن آن ها به مشتری همچنین تکثیر معلوم کرد. چطور این طور چیزی ممکن است؟ کجای گیتی می توان با تلاش و هزینه ی کمتر، مولود ی بهتری گرفت؟

مطمئنا یکی از دلایل موفقیت در چنین شرایطی، تمرکز، نظم و انضباط است. شاید استارتاپ های سیلی اما کثرت در مورد این موضوع صحبت نکنند ولی بسیار جالب است و نتایج خیره کننده ای به همراه دارد. اقدام و علاقه مندی های خریدار باید توسط تیم بازاریابی تک توجه فراغت بگیرد تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.



نیتان: از کجا می دانید چه موقع سوددهی همدستی را باید فدای رشد آن کرد؟

رند: پاسخ سؤال این است که چه موضوعی بیشتر از همه شما را خوشدل می کند و قصد نمایش ی چه مدل محصولی را بوسیله بازار دارید. تفکر می کنم یکی از بزرگ ترین چالش های ما انسان ها این است که فرهنگ و طرز پندار مرسوم در میان اطرافیانمان را پهلو بگذاریم. خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم و سراغ کارهایی که دوست داریم، برویم. البته اجرا این کار، م ابدار است.

رسیدن بوسیله این طرز خیال آسان نیست و باید آرام مکان بیفتد. به عنوان مثال کارآفرین سپس از مدتی با خود فکر می کند آیا این دقیقا همان کاری است که معتقد هستم قرص است و من را خوشدل می کند؟»، آیا عمل این کار ارزش من را رفعت می برد؟»، آیا سایر اعضای تیم و حتی بازار، از وجود دشت من سود می برند؟» یا آیا این طرز کار است به آن باور دارم یا فقط برای جلب خرسند سایرین انجام می دهم؟». رک کردن پاسخ این سؤال ها و فرود امدن به یک طرز تفکر مناسب، م مهم است و از نزول کسب وکار جلوگیری می بطی ء.

نیتان: پاسخ خوب و کاملی بود. متشکر بابت اینکه وقت خود را در اختیار ما صبر دادی.

رند: متشکر از شما.بیشتر بخوانید:معرفی مبصر ترین استارتاپ های شکست زده حوزه پزشکیبیوگرافی کرنلیوس وندربیلت؛ فرمانروای صنعتی حمل ونقل آبی و ریلی آمریکامصاحبه با جاستین کان، هم بنیاد گذار استارتاپ توییچچگونه کارآفرینان داخل حقوق بگیر را نمره دهیم؟مصاحبه با توماس بیلیو، مبنا گذار استارتاپ کوئست نوتریشن

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها